Bliv Frivillig

Bliv frivillig på Alive festival

Bag Alive Festival står engagerede og passionerede frivilligkræfter, som sammen skaber en oplevelse ud over det sædvanlige – og alle er velkomne! Det vigtigste er lysten til at blive en del af et større og mangfoldigt fællesskab. Her på siden kan du finde info om, hvordan du kan engagere dig netop nu, og hvilke frivilligtyper og opgaver vi arbejder med.

Frivilligtyper

Under festivalen tilbyder vi to typer af frivillige: Almindelig Frivillig og Superfrivillig. Du kan også blive helårsfrivillig – det kan du læse mere om nederst på siden. Frivilligtilmeldingen til årets Alive Festival 2024 er åben. Tryk på linket og grib muligheden for at blive en del af holdet!

Almindelig frivillig

Til dig, der vil være med på frivilligholdet i tiden omkring festivalen. Du kan som almindelig frivillig enten arbejde 24 timer før, 10 timer under eller 16 timer efter festivalen. Som tak får du en partoutbillet, en frivillig T-shirt i årets Alive-design, forplejning under vagten samt adgang til hygge og kaffe i frivilligloungen alle dage.

Super frivillig

Til dig, der vil give den lidt ekstra gas på frivilligfronten omkring festivalen. Du kan som superfrivillig enten arbejde 40 timer før, 20 timer under eller 32 timer efter festivalen. Som tak får du en partoutbillet, 5 ølbilletter, en frivillig T-shirt i årets Alive-design, forplejning under vagten samt adgang til hygge og kaffe i frivilligloungen alle dage.

Vi tilbyder alt fra opbygning af pladsen, barvagt, servicevært, backstage, stagehand og meget mere! Hør mere om de forskellige arbejdsopgaver ved at skrive til frivillig@alivefestival.dk eller læs mere inde i vores frivilligsystem HEAP, hvor der er beskrivelser af arbejdsstederne.

Tilmelding

Vi glæder os ubeskriveligt til at vi igen samles under trækronerne i Christiansgave, når vi sammen skaber magien under sommerens Alive Festival.

Vores frivilligtilmelding er åben, så klik på linket nedenfor og bliv en del af fællesskabet <3 

INFORMATION OM FRIVILLIG

Vi har samlet en lang række informationer her. Få du ikke svar til dine spørgsmål er du altid velkommen til at skrive til os på frivillig@alivefestival.dk eller læse mere inde i vores frivilligsystem HEAP, hvor al information til frivillige er samlet.

Hvornår åbner frivilligtilmeldingen?

Tilmeldingen til Alive Festival 2024 er åben. Tryk på linket og vær med når vi i fællesskab laver sommerens festival!

Kan jeg arbejde sammen med mine venner?

Du kan ønske hvem du gerne vil arbejde sammen med, og så gør vi vores bedste for at opfylde jeres ønsker. Vi kører efter først til mølle princippet, så jo før I tilmelder jer jo bedre chance er der for at I kan arbejde sammen.

Vagter og vagtplaner

Du vælger selv hvilket hold du ønsker at være frivillig på. Vi fordeler vagter ud senest to uger inden festivalens start. Når du er tilmeldt som frivillig kan du under FAQ finde svar på alle spørgsmål omkring vagter, ventetider og vagtplaner.

Hvad er HEAP?

HEAP er det system, hvor du tilmelder dig som frivillig, og vælger dit hold. Det er vigtigt, at du holder dig opdateret i systemet, så du ikke misser nyheder og informationer omkring dit frivillighold og din vagtplan.

Hvor gammel skal jeg være?

Alle frivillige skal være fyldt 15 år pr. 25. juli 2024. Ønsker du at være frivillig i baren skal du dog være fyldt 18 år, og ønsker du at være Tryghedsvært anbefaler vi at du gerne er 25+. 

Hvordan kommer jeg ind på camping-og festivalpladsen?

For at få adgang til pladsen skal du have et frivilligarmbånd, og for at få adgang til campingpladsen skal du have et campingarmbånd. Camping er gratis for alle frivillige. Du skal blot huske at klikke “ja” når du tilmelder dig, og at medbringe dit eget telt. For de, der skal arbejde før festivalen, vil der også være mulighed for camping før i dagene op til festivalen. 

Du får udleveret både dit frivilligarmbånd og campingarmbånd i billetvognen ved indgangen. Det er vigtigt, at du medbringer et gyldigt billed-id. Har du en vagt før festivalen åbner skal du tage fat i din teamleder, og så hjælper de dig med at få dit armbånd.

Jeg er desværre blevet syg

Bliver du syg før din vagt, skal du straks kontakte frivilligkoordinatorerne. Bliver du syg under selve festivalen og har hentet dit armbånd skal du møde personligt op på Alives hovedkontor i Plantagehuset, så du ikke fejlagtigt bliver noteret som udeblevet. Du vil selvfølgelig ikke blive straffet for uforudsigelige omstændigheder, men i særlige tilfælde kan festivalen gøre krav på at se en lægeerklæring.

Jeg kan ikke komme alligevel

Udebliver du fra din vagt uden ovennævnte sygemelding bliver du opkrævet et beløb svarende til partoutbillettens pris i døren samt en afgift på 250 kroner. Har du tilmeldt dig som frivillig kan du godt melde afbud. Tilmeldingen er dog bindende efter den 12. Juli 2024. Hvis du melder fra efter denne dato, opkræves der en afgift på 250 kroner.

365’ER – FRIVILLIG ÅRET RUNDT

Vi elsker at skabe festival sammen med holdspillere, ildsjæle og vaskeægte nørder på alle områder – hele året rundt. Vi søger løbende nye 365’ere, og nedenfor kan du se, hvilke steder vi har åbent for ansøgninger lige nu. Finder du noget som lyder interessant, så skriv kort en ansøgning til frivillig@alivefestival.dk

kunst-division

Om os
Beskrevet helt simpelt står Kunstdivisionen i Alive for at sammensætte festivalens kunstprogram. Som en del af divisionen får du mulighed for at finde på kreative koncepter og formater samt brainstorme over relevante kunstnere til programmet. Alle i divisionen har desuden mulighed for at arbejde med deres eget projekt, hvor de får lov til at udvikle en idé til et færdigt værk på festivalen. Arbejdsopgaverne består blandt andet af kreativ konceptudvikling, fundraising, kommunikation, produktion mm.

Om dig
Vi forventer ikke, at du har tidligere erfaring med kunstkuratering – blot at du har en interesse for kunst og har lyst til at engagere dig i divisionen og projekterne. Som en del af Kunstdivisionen skal du hverken opfinde den dybe tallerken eller være et kunstnerisk geni. Vi håber på at skabe en tæt knyttet gruppe i den kommende sæson, der hygger sig med og hjælper hinanden. Som en del af Kunst kommer du derfor aldrig til at stå alene eller tage mere ansvar, end du har lyst til.

Praktisk
Kunst er en engageret division, der mødes ugentligt i løbet af året. Vi har faste fysiske møder onsdag kl. 16.30 på Alives hovedkontor i København. For at være med i Alive Festivals kunstdivision skal du derfor som udgangspunkt være bosat i København, da arbejdet kræver, at vi løbende kan opdatere hinanden om vores projekter (og det er altid lidt hyggeligere at kunne drikke en kop kaffe sammen og se hinanden i øjnene). Med dette sagt har vi forståelse for, at arbejdet er frivilligt, og vi er klar til at imødekomme eventuelle forhindringer for deltagelse.

Lyder det som noget for dig? Kontakt os på vores e-mail  kunst@alivefestival.dk og fortæl kort om dig selv.

Atmosfære-division

Har du et kreativt øje, skabertrang og en lyst til at samarbejde på tværs af divisioner og fagligheder, er det dig vi har brug for! 

Om os
Atmosfæredivisionen beskæftiger sig med den generelle udsmykning på Alive Festival. I samarbejde med Pladsdivisionen udformes festivalens fysiske rammer, hvor vi arbejder med det individuelle rum og den samlede røde tråd for festivalens visuelle udtryk. Der arbejdes både med de små detaljer, oplevelsen af de individuelle rum/områder, eksterne kunstnere, festivalens visioner for bæredygtighed, samt det store hele mellem alle enkeltdelene. Divisionen bestræber sig på at opnå den særlige “Alive-stemning”, samtidig med at vi har en ambition om for hvert år at tilføje noget nyt, der udvikler udtrykket fra det forgangne festivalår.

Vi tilbyder
Forståelse for projekter i en vis størrelse, samarbejdsevner på tværs af divisioner, designprocesser, praktiske bygge/udførselses-skills.

Praktisk
I løbet af året mødes vi som udgangspunkt to/tre gange fysisk af hele dage/weekender. Derudover små administrative onlinemøder.
Foruden to-tre arbejdsweekender i løbet af året skal man forvente fem dage før og to dage efter festivalen.

Lyder det som noget for dig? Kontakt os på vores e-mail atmosfaere@alivefestival.dk og fortæl kort om dig selv. 

Frivillig-division

Om os
Det overordnede arbejde i Frivilligdivisionen består af koordinering, kommunikation, rekruttering og forplejning af alle typer frivillige tilknyttet Alive Festival – både 365’ere og dem, der arbejder under festivalafvikling (superfrivillige og 10-timers frivillige).

Den vigtigste opgave for frivilligdivisionen er at sørge for, at de frivillige klædes godt på og inddrages i Alive-fællesskabet.

Om dig
Du har lyst til at give Alives afviklingsfrivillige en god oplevelse og kan lide at kommunikere og være nysgerrig på en masse forskellige mennesker. Arbejdsopgaverne kan læres hen ad vejen. Det er et plus, at du kan lide at snakke med mennesker, kan lide at organisere (dvs. arbejde med tidsplaner, skemaer osv.) og ikke er helt fremmed for en computer. Meget af vores arbejde foregår på computer, så det skal du ikke være skræmt af.

Forventninger 
Vi forventer, at du som frivillig forpligter dig til at møde op til vores ugentlige møder, bringe dine tidligere erfaringer i spil og at du har forståelse for, at der er en deadline på opgaver – og at du selvfølgelig gerne vil være med til at have det pisse hyggeligt sammen.

Vi tilbyder 
Du får en kæmpe erfaring inden for koordinering – både på computer i skemaer, men især i kommunikativ koordinering med både frivillige under festivalen og alle vores dejlige helårsfrivillige!

Som helårsfrivillig i Frivilligdivisionen bliver du en del af et helt fantastisk fællesskab hele året rundt både i divisionen og i hele Alives organisation! Derudover får du virkelig lov til at arbejde selvstændigt (selvfølgelig med masser af snak på tværs). Der er plads til, at du dyrker dine allerede eksisterende ekspertiseområder, men også at få et rum til at lege og prøve nye ting af!

Praktisk 
Vi mødes en gang om ugen som udgangspunkt fysisk i Aarhus. Der er selvfølgelig forståelse for, at der er perioder, hvor det ikke er nødvendigt at have mødegange hver uge :))

I løbet af året er der cirka 2-3 arbejdstimer om ugen (inklusiv møde i 2 timer).

I den sidste måned/halvanden måned op til festivalen vil der være en større arbejdsbyrde, men vi sørger for, at alle kan holde sommerferie og at vi afløser hinanden.

Lyder det som noget for dig? Kontakt os på vores e-mail  frivillig@alivefestival.dk og fortæl kort om dig sev.

Kommunikations-division

Vi leder altid efter dygtigere kommunikatører til holdet, hvad end du har erfaring – eller lyst til at prøve kræfter – med skriftlig eller visuel kommunikation. Som frivillig i Kommunikationsdivisionen får du mulighed for at udtænke og skabe festivalens eksterne kommunikation i løbet af året og under festivalen. 

Om dig
Du har lyst til at slutte dig til et kompetent hold af kommunikationsfrivillige, som året rundt arbejder for at kommunikere Alive Festivals unikke identitet ud gennem visuelt og skriftligt materiale på vores platforme. Det er ikke nødvendigt med erfaring, du skal blot have interesse i arbejdet med kommunikation og lyst til at lære. Det er et plus, at du kan gå selvstændigt til opgaver og møde en deadline. 

Vi tilbyder 
Du får en kæmpe erfaring inden for de dele af kommunikationsarbejdet, du har lyst til. Det kan både være visuel kommunikation (herunder grafik, videoproduktion, hjemmesidedesign) og skriftlig kommunikation (tekst til SoMe, pressemeddelelser, nyhedsmails osv.). 

Du har mulighed for at få erfaring med og blive understøttet i programmer som Photoshop, InDesign, Premiere Pro, MailChimp mm. Der er plads til, at du dyrker dine allerede eksisterende ekspertiseområder, men også at få et rum til at lege og prøve nye ting af!

Praktisk 
Vi mødes en gang om ugen (som udgangspunkt fysisk) i både København og Aarhus. Der er selvfølgelig forståelse for, at der er perioder, hvor det ikke er nødvendigt at have mødegange hver uge.

Lyder det som noget for dig? Kontakt os på e-mail sara@alivefestival.dk eller eva@alivefestival.dk og fortæl kort om dig selv.

Divisioner

Er ovenstående ikke noget for dig? Så frygt ej! 

Vi har mange forskellige divisioner hos Alive Festival, og vi er sikker på, at vi nok skal finde noget, der passer dig! Kan du lide at bygge? Er du en knag til at koordinere events? Har du en excel-haj gemt i maven eller er du interesseret i det med sikkerhed? På årsbasis bliver der arbejdet med alt fra sikkerhed til bar, sponsorater, frivillighed, bæredygtighed og meget andet. 

Alle kompetencer og talenter kommer i spil, når vi sammen laver festival. Skriv til os og hør mere om, hvordan du kan blive en del af holdet på frivillig@alivefestival.dk

Diverse

Kontantløs festival

Almindelige betalingskort kan anvendes overalt på pladsen og i billetsalget. I år er Alive festival kontantløs, så hvis du har kontanter med, kan du indsætte dem på et Værdikort, som du kan bruge i alle madboder og barer på både festivalpladsen og campingområdet. Du kan ombytte dine kontanter til Værdikort i billetvognen som findes lige udenfor hovedindgangen. 

Yderligere info om værdikort

Når du omveksler kontanter til et værdikort (eller sætter penge på fra et kort), opkræves et depositum på kr. 100. Depositummet tilbagebetales i billetvognen, når du afleverer dit værdikort efter endt brug. Her får du også din eventuelle restsaldo retur.

HUSK! Hvis du bruger alle pengene på dit værdikort, skal du IKKE aflevere det til bartenderen, da du så ikke kan få dit depositum retur. Du kan kun få dit depositum retur, hvis du afleverer værdikortet i billetvognen igen.

Fotografér dit værdikort

Når du modtager dit værdikort, skal du fotografere det, så det 10-cifrede nummer på kortet kan læses. Du har brug for billedet, hvis du taber dit værdikort, og du skal bruge det, hvis du ønsker eventuel restsaldo overført via bankoverførsel efter festivalen.

Kan jeg bruge mit værdikort igen?

Nej, du kan ikke bruge dit værdikort til næste år. Det er derfor vigtigt at du får udbetalt dit restbeløb inden du forlader festivalen.  Du vil endvidere få dit depositum refunderet, når du afleverer kortet i billetvognen. 

Hvordan får jeg min restsaldo på værdikortet retur?

Du kan til enhver tid indenfor billetvognens åbningstider gå hen og få din restsaldo overført til dit betalingskort. Du får samtidig dit depositum retur.

Nåede du ikke at få udbetalt restsaldoen på dit værdikort på pladsen skal du kontakte okonomi@alivefestival.dk og sende billedet af dit værdikort samt dine kontooplysninger inden d. 2. August 2023. 

 

Foto og video 

Professionelle kameraer og optageudstyr er ikke tilladt. Undgå venligst blitz. Vi bestræber os på ikke at være i vejen.  

 

Garderobe 

Alive Festival tilbyder desværre ikke garderobe eller bagageopbevaring. 

 

Glemte sager 

Vi har under festivalen en “glemte sager”-station i billetvognen. Henvend dig der, hvis du har mistet noget under festivalen. Efter festivalen vil du indtil tirsdag d. 2 august kunne henvende dig på vores kontor i Plantagehuset. Herefter vil alt hittegods blive indleveret til Thisted Politis hittegodsstation.

Mobilopladning 

I år kan vi i samarbejde med Volt tilbyde vores gæster en nem opladeløsning. Hver dag kan du nemlig bytte din volt til en, der er fuldt opladt, så du aldrig løber tør for strøm til mobilen. Allerede nu kan du forudbestille din oplader her. Der følger selvfølgelig et gratis kabel med, og der findes også et kabel, der passer til din telefon – uanset alder og stand på telefonen! Hvis du gerne vil have opladeren med hjem, når Alive Festival er slut, kan du også det – så henvender du dig blot og beder om et micro-USB til genopladning. Volt glæder sig til at sætte strøm til Alive Festival.  

Det er muligt at tilkøbe en Volt powerbank på Camping samt i billetvognen ved hovedindgangen.

 

Merchandise 

I vores merchandisebod kan du købe festivalens merchandise, som er lavet i samarbejde med ELSK. Du kan også købe vores plakat. Derudover kan du købe Alive Festival merchandise igennem ELSK’s hjemmeside lige her

Sikkerhed

At være på Alive Festival skal være en dejlig og tryg oplevelse. Alive Festival har en stærk sikkerhedsorganisation med beredskabsplan godkendt af politiet. Vores Crowd Safety, Security og samaritter, står altid klar til at hjælpe, hvis der skulle være behov for det.

Alive Festival har ry for at være en hyggelig og rolig festival, hvor man trygt kan feste.

Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte sikkerhedschefen på tryghed@alivefestival.dk 

 

Crowd Safety & Security

Anvisninger fra vores sikkerhedspersonale skal til enhver tid følges. Disse er til stede for alles sikkerhed.

 

Samaritter

Der er samaritter på pladsen, disse bærer uniform og er synlige. Disse kan behandle akut sygdom som astma, hypoglykæmi, allergisk reaktion og lign. Har du brug for at opbevare medicin, bedes du kontakte os på forhånd.

Har du brug for førstehjælp, kan du kontakte personalet i barerne, Crowd Safety eller Security.

 

Ordensregler 

For at skabe den bedste festival og samtidig opretholde ro, orden og for publikums sikkerhed skal det følgende sæt ordensregler følges af alle på pladsen. Følges disse regler ikke, forbeholder Alive Festival sig retten til at klippe armbåndet uden refundering eller kompensation.

 

  • Følg altid anvisninger fra personalet & de frivillige
  • Der er kun adgang for gæster med gyldigt festivalarmbånd
  • Der kan forekomme visitation ved indgangen
  • Personer, som fremstår utryghedsskabende i deres påklædning, afmærkning eller adfærd, får ikke adgang på festival- eller campingområderne. Det samme gælder kommercielle/politiske/aktivistiske aktører, der ikke på forhånd har lavet en aftale om deres deltagelse
  • Krænkende adfærd og diskrimination mod gæster, service- og safety-personale toleres ikke og resulterer i bortvisning fra pladsen
  • Alle former for vold eller trusler om vold mod service-, safety-personale eller øvrige gæster medfører øjeblikkelig politianmeldelse. Alle former for aggressiv adfærd er forbudt. Der skal udvises størst muligt hensyn til det øvrige publikum og til festivalens frivillige
  • Der kan kun købes alkohol af personer over 18 år. Barpersonalet har pligt til at bede om ID-legitimation i alle tvivlstilfælde. Det er ikke tilladt for voksne over 18 år at købe eller udlevere alkohol til unge under 18 år
  • Crowdsurfing, moshing og anden uhensigtsmæssig adfærd er forbudt
  • Følgende må ikke medbringes:
    • Våben og våbenlignende genstande
    • Mobile højtalere
    • Dyr 
    • Drikkevarer (uåbnet postevand/kildevand undtaget) 
    • Mad (babymad og særlig tilladelser undtaget) 
    • Professionelt kamera og optageudstyr (uden forudgående tilladelse)
    • Paraplyer 
    • Fyrværkeri 
    • Laserpenne.
  • For Campingområdet henvises til campingreglerne, der kan findes under Camping

Mad & Drikke

MAD OG BODER 

Madprogrammet for Alive Festival 2022 har fokusområderne: bæredygtighed, det grønne alternativ og lokalområdet. Vi ønsker med disse fokusområder at præsentere jer for et udbud af mad, der både indtænker lokale råvarer og lokale samarbejder, det vegetariske eller veganske alternativ samt støtter op om Alive Festivals tiltagende fookus på bæredygtighed. 


Italian Street Treats

Italian Street Treats er en 100% original italiensk food truck, hvilket personalet med syditalienske rødder har de bedste forudsætninger for at drive. Så har du lyst til et strejf af Italien og en lækker portion pasta eller cremet gnocchi, er dette stedet for dig. 

Italien Street Treats ligger i Haven og serverer også vegetariske retter.


Hanstholm Fish & Chips

Hanstholm Fish & Chips serverer fisk af højeste kvalitet, nøje udvalgt på Hanstholm Fiskeauktion. Den hemmelige familieopskrift på deres famøse “Fish & Chips” er en nyfortolkning af den gammeldags britiske fish’n’ chips. Hanstholm Fish & Chips ligger i Skoven, og serverer også “Haw Burger” samt “Fiskefilet med pommes frites”.


Hannouni 

Hannouni er en lokal food truck, der laver klassisk festival mad, men med et nyt twist. Fra den grønne campingvogn serveres der blandt andet burgere med utroligt lækre burgerboller, grillede wraps og nachos. Der er også vegetariske alternativer. Den grønne “Hannouni”-campingvogn ligger i Skoven og er ikke til at overse.


SoMe Delicious

SoMe Delicious er stedet du skal hen, hvis du trænger til at få en helt klassisk – og saftig –  burger med sprøde fritter. De serverer også en kyllingeburger samt et vegetarisk alternativ. Så skal du have en lækker burger og fedtede fingre, skal du finde SoMe Delicious i Haven.


Restaurant Bryggen anno 2019

Restaurant Bryggen anno 2019 er en lokal restaurant med socialt samvær, gode råvarer og bæredygtighed i fokus. Kokkeparret, Mads og Sisse, er flyttet fra Norge til Thy for at servere lækker “share food”, præget af både årstider og de lokale råvarer. Bryggen anno 2019 vil være placeret i det store telt i Skoven, hvor du kan nyde maden siddende med et glas vin i hånden.


Whole Food Café

Whole Food Café er en lokal café med et helt særligt koncept, der har fokus på det gode måltid. Men det menes der, mad lavet fra bunden, lavet af den hele råvare og fylder dig med fornyet energi og gode næringsstoffer. Med bl.a. deres “Summer Curry Bowl” og “Sweet potato kålsalat” er de med til at sikre dig en god festival oplevelse – også i mavsen! Whole Food Café kan findes i Vadestedet.


Vild Is

Vild Is er en lille lokal sodavandsis-fabrik, hvor det gode produkt er i fokus. Isen er lavet af  velkendte naturlige råvarer og er økologisk. Vild Is laves i Thy af Rasmus og Alexander og passer perfekt ned i en drik. Vild Is har også lavet en slushice, og hvis man spørger pænt, kan man få sin slushice spiked. 


ØNSK Kaffe

ØNSK kaffe er en kasse virksomhed der til dagligt har huse i København, men aner i det thy’ske. Her kan man få sig en kop kaffe og en lang række kaffespecialiteter samt kaffedrinks og the. ØNSK producerer deres produkter med fokus på kvalitet, bæredygtighed og gode aftaler for både ØNSK og kaffebonden.


DRIKKE

Fælles for alle barer på Alive Festival er, at de er drevet af Alives egne frivillige. Der er altså ægte Alive-stemning hele vejen rundt på pladsen, samtidig med at du får serveret et godt gedigent glas af, hvad end du lyster. Oftest fra lokale leverandører – det tror vi nemlig på! 


Bryghusbaren 

Her kan du købe et bredt udvalg af specialøl, økologisk sodavand og saft. Faktisk kan du købe hele 11 forskellige specialøl. Virker det uoverskueligt, kan du købe en “ølpalle” med fire forskellige øl á 10 cl. På den måde kan du smage nogle forskellige øl fra udvalget og finde din egen favorit. Er du mere til våde varer uden alkohol, finder du også et udvalg af sodavand. Og nå ja, så er det hele naturligvis fra vores gode venner hos Thisted Bryghus. 


Bærbar

I Vadestedet finder du vores nyeste skud på stammen, Bærbaren. Det er her, du skal gå hen, hvis du har lyst til lækre, friske, og hjemmelavede bær-cocktails lavet på økologiske bærsirupper fra de lokale helte hos Thy Økobær. Prøv f.eks. vores Solbær Solhverv, som har solens varme farve og fylde, eller vores Stikkersvin, som får enhver til at skære ansigt af friskheden fra stikkelsbær og lime. Du kan desuden få selvsamme smagsoplevelse i form af mocktails – altså uden alkohol.


Cocktailbar

Cocktailbaren tilbyder et udvalg af klassiske cocktails, som du kender, men også hjemmelavede opskrifter, som du helt sikkert aldrig har prøvet før. Cocktailbaren udmærker sig ved at være tro mod de bedst mulige råvarer, hvor der bliver kræset om hver en lille detalje, så du får den bedste og mest originale smagsoplevelse. Dark ‘n’ Stormy og Mojito fås altså ikke bedre, end her! Du vil heller ikke fortryde, at du bestiller vores helt egen Thy Fashioned. Desuden kan du smage på forskellige whiskyer fra det prisvindende Thy Whisky. Foretrækker du i stedet at nyde drikke uden alkohol, kan du også få dig en mocktail eller en sodavand.


Skov- og Havebar

I Skoven og Haven har vi to identiske barer. Her kan du først og fremmest få fire forskellige fadøl fra Thisted Bryghus – heriblandt vores favorit, Alive IPA’en. Og som noget nyt kan du i år købe en kande af din yndlingsøl, som du kan dele med en god ven. Hvis du er mere til drinks, kan du vælge mellem fire forskellige. Du kan eksempelvis smage vores lokale White Russian. Mælken er fra Gyrupgaard, og vodkaen er et destillat specielt fremstillet til anledningen af Thy Whisky. Udover det består den af Kahlua og vores hjemmelavede kaffesirup – og så er den toppet med kaffebønner fra ØNSK. Vi synes selv, at det er verdens bedste White Russian.


Vinbar 

I Vinbaren finder du et sortiment af nøje udvalgte vine. Der er både rød-, hvid-, rosé-, og portvin. Og så er der selvfølgelig også bobler. I Vinbaren kan du spørge ind til vinene, og få en lille historie med i prisen. En af vores favoritter er den rosévin, der kommer fra Lertoftegård, som er en lokal vinproducent. Vi kan altså varmt anbefale dig at kigge forbi Vinbaren, hvis du vil finde den perfekte makker til din aftensmad.



Camping

Årets camping-plads finder du ved Dyreskuepladsen på Tingstrupvej 35, 7700 Thisted.

Alive-fællesskabet starter på campingpladsen, hvor vi har tradition for et stærkt sammenhold og masser af små arrangementer såsom fælles morgensang, yoga, talks og interaktive workshops. I år har vi også et torv med en købmand, samt bar og kaffebar, hvor man kan forsyne sig med morgenmad, øl, kaffe mm. Har du brug for at flade ud, så er der plads til at samles i skyggen under vores fællestelt.


Festivalcamping 

På campingpladsen er det muligt at overnatte i medbragte telte. Vi sætter stor pris på nysgerrige og engagerede gæster, og vi håber, at du vil deltage i aktiviteterne på camping og være med til at skabe et levende fællesskab. Vi ser også meget gerne, at du sorterer dit skrald, så vi sammen kan minimere aftrykket af vores festival. På campingpladsen er der opsat fem fraktioner med tydelig skiltning. Derudover forventer vi, at du rydder op efter dig selv og efterlader pladsen, som du modtog den. 

Campingområdet vil døgnet rundt være under opsyn af serviceværter. Vi håber, at du behandler både de frivillige service værter samt de andre gæster med respekt og en højlydt high-five, så alle får en god oplevelse. 

Campingpladsen er åben fra torsdag d. 27. juli  kl. 11.00 og lukker søndag d. 31 juli kl. 12.00. Armbånd skal fremvises for at få adgang. På camping vil der også være en bod, hvor man foruden morgenmad kan købe diverse tømmermændssnacks og øl i følgende tidsperioder: Torsdag kl. 12:00-17:00; fredag kl. 9:00-17:00; lørdag kl. 9:00-17:00 samt søndag 9:00-12:00.


Brand

Der er opsat brandslukningsmateriel indenfor alle områder, hvor der må opsættes telte. Orienter dig gerne i disse. De markerede brandveje skal friholdes. I tilfælde af brand ring 1-1-2 og kontakt service værterne som findes i mandskabsvognen ved indgangen.


Førstehjælp

Der er førstehjælpere på festivalpladsen, i pladsens åbningstid. I mandskabsvognen ved indgangen til camping, kan du finde en førstehjælpskasse.


Ordensreglement for camping:

  • Adgang til campingområdet kræver camping armbånd eller gyldigt ærinde
  • Campingvogne og pavilloner er ikke tilladte
  • Brug af brandslukningsmateriel, hvis der ikke er brand medfører bortvisning og erstatningsansvar 
  • Musikanlæg er forbudt
  • Enhver brug af åben ild, såsom at antænde bål, anvende enhver form for stearinlys, myggelys og lign. er strengt forbudt af sikkerhedsmæssige hensyn
  • Alle gæster på campingpladsen skal efterfølge de retningslinjer, som festivalen og vores service værter henviser til. Hvis disse ikke efterkommes, kan personalet uden yderligere varsel bortvise personer, der færdes på campingpladsen
  • Brug, besiddelse eller salg af euforiserende stoffer er strengt forbudt på campingpladsen såvel som på festivalpladsen. Overtrædelse vil medføre øjeblikkelig bortvisning 
  • Personer, som fremstår utryghedsskabende i deres påklædning, afmærkning eller adfærd, får ikke adgang på campingområderne. Det samme gælder kommercielle/politiske/aktivistiske aktører, der ikke på forhånd har lavet en aftale om deres deltagelse
  • Krænkende adfærd og diskrimination mod gæster, service- og safety-personale toleres ikke og resulterer i bortvisning fra campingpladsen
  • Det er ikke tilladt at bære rygmærker eller anden tilsvarende beklædning
  • Hunde eller andre dyr må ikke medbringes på campingområdet.
  • Det er kun tilladt at opsætte telte (max 16 m2) indenfor de afmærkede områder – brandveje skal ALTID holdes frie. Dette gælder også for teltpløkker, barduner og lign.
  • Der må opsættes telte i klynger af max 8, herefter skal der være min. 2m frit fra bardun til bardun
  • Polstrede stole, sofaer, store parasoller (2 m og større), køleskabe/frysere, generatorer og lign. må ikke medbringes.
  • Biler og motorcykler har ingen adgang, de skal parkeres på parkeringspladsen på Dyrskuepladsen. 

Find ordenreglerne for hele pladsen under Sikkerhed

TRANSPORT & ØVRIG OVERNATNING

Bus

Det er også muligt at købe transportbillet til bus på billetsiden. Vi har egne busser der kører fra både København og Aarhus. Her kan du vælge at købe en tur/retur billet eller blot en enkelt. 

 

Tog 

Du kan tage toget fra Thisted station til hele landet. Stationen ligger under en kilometer fra camping- og festivalpladsen.

Din rejse kan du planlægge på Rejseplanen, og på DSBs hjemmeside og app kan du være heldig at finde en orangebillet til en god pris og derved spare lidt på din rejse. 

 

Transport til udflugter under festivalen

Alle busser i forbindelse med vores udflugter har afgang fra festivalpladsen. 

 

ØVRIG OVERNATNING

Alive Festival har sin helt egen festivalcamping, som du har adgang til at bo på ved køb af en campingbillet. Læs mere nedenfor.

Er du ikke til festivalcamping, så er der rigeligt med muligheder for overnatning i området. Læs mere lige her.

Tilgængelighed

BILLETTER 

Festivalbilletter og tilkøbsbilletter kan købes via vores billetside eller i billetvognen. Ved ankomst indløser du din billet til et armbånd i billetvognen, og som frivillig er det også her, du får dit armbånd og dine goder udleveret.  

Børnebilletter

Børn under 6 år kan komme gratis ind på festivalen. Børn i alderen 6-12 år kan købe billetter online og ved indgangen til festivalen for 100 kr. Disse billetter bliver sat i salg sent på foråret 2023 og kan ikke blive udsolgt. Er man under 15 år, skal man altid være ifølge med en voksen.

Adgang

Når du ankommer til festivalpladsen er der én adgang. Indgangen finder du ved at følge skiltning fra Thisted Bibliotek og ned gennem Christiansgave, som er den park, hvor Alive Festival afholdes. Festivalpladsens adresse er:

Tingstrupvej 2, 7700 Thisted.

På pladsen er det ikke tilladt at medbringe egne mad- og drikkevarer. Til gengæld er du velkommen til at medbringe en tom flaske, som du kan fylde ved pladsens vandposter.

 

PARKERING

Bil

Tager du bilen, er der mulighed for gratis parkering tæt på festivalpladsen. Der er flest pladser ved Thisted Bibliotek – ét minuts gang fra festivalpladsen.

Parkeringen har adressen: Bibliotekspladsen 1, 7700 Thisted.

 

HANDICAPFORHOLD 

Billetkøb med ledsagerordning 

Kørestolsbrugere med gyldigt medlemsbevis fra Danske Handicaporganisationers Brugerservice kan købe en kørestolsbillet til Alive Festival. Medlemsbeviset skal fremvises ved indgangen. Som kørestolsbruger skal du kontakte Ticketmasters kundeservice på tlf. 7015 6565 for at bestille en kørestolsbillet. Det skal du for at sikre, at vi har de nødvendige toiletfaciliteter til kørestolsbrugere, tilstrækkeligt med platforme m.m.

Bemærk, at der ikke er ekstraomkostninger for kørestolsbilletten. Denne billet giver gratis adgang for én ledsager. Af praktiske hensyn er der et begrænset antal kørestolsbilletter tilgængelig.

Personer med handicap, der ikke kræver kørestol, men som ønsker en ledsager med på festivalen, kan købe en almindelig festivalbillet og derefter fremvise gyldigt ledsagerkort i indgangen. Et ledsagerkort giver adgang for én ledsager på pladsen. Har du skiftende ledsagere på dagene, kan din billet byttes til to endagsarmbånd ved salgsdisken ved festivalindgangen. 

Har du ikke et ledsagerkort, kan du ansøge om et kort HER

 

Terræn

Alive Festival finder sted i en park med ujævnt terræn i form af græs, flis og en skrånende bakke, som kan give udfordringer for gangbesværede og kørestolsbrugere.

I tilfælde af regnvejr må der forventes større udfordringer med at komme rundt på pladsen.

 

Parkering

Handicapparkering kan du finde bag biblioteket og musikskolen, og derfra er der gode stisystemer til hovedindgangen.

 

Toiletforhold

Handicaptoiletter kan du finde i Plantagehuset tæt ved Hulen og på campingområdet.

 

Hjælpemidler

Alle hjælpemidler er som udgangspunkt tilladte. Har du brug for hjælp til opbevaring af medicin på køl eller el til opladning af eks. køretøj, kan du tage kontakt til os på info@alivefestival.dk

 

Scener

Vi har platforme til vores koncerter, som er beregnet til handicappede. Vi efterstræber at have platforme til alle gæster, som er kørestolsbrugere. Her er det en stor hjælp for os, hvis du som kørestolsbruger sørger for at få en kørestolsbillet. Alive Festival har desværre ikke teleslynger eller andet udstyr tilgængeligt til hørehæmmede.

FORENINGEN THY ALIVE – KULTUREN OG VISIONEN BAG

Når du tager på Alive Festival, er det Foreningen Thy Alive, der byder dig indenfor. Vi er cirka 80 frivillige ildsjæle, der hele året arbejder for, at hver festival bliver bedre end den foregående.

Vi vil vise, at store kulturoplevelser og meningsfulde fællesskaber gror der, hvor idéerne og engagementet er. Vi tror på, at unge mennesker med legesyge og kreativitet kan få store ting til at ske – og udvikle sig selv i processen. I Foreningen Thy Alive knokler vi for at give gæsterne de bedste festivaloplevelser. Samtidig arbejder vi også altid for at lave festival på en måde, som er sjov for dem, der skaber den. Det er det, vores fællesskab handler om.

Du kan blive medlem af Foreningen Thy Alive og være med til at forme retningen for Alive Festival. Du kan se vores aktuelle bestyrelse under kontakt. Som medlem får du løbende opdateringer fra bestyrelsen året rundt samt stemmeret til den årlige generalforsamling i november.

Ambitiøs frivillighed
Når du deltager på Alive Festival, inviterer vi dig også med ind i fællesskabet blandt de frivillige, der skaber Alive. I 2019 var cirka en femtedel af gæsterne på Alive frivillige og på denne måde medskabere af festivalen. Vi tror på, at det giver en særlig Alive-stemning af ejerskab og ansvar for, at alle får en god oplevelse.

Vi har i løbet af 12 år arbejdet på at knække koden til at forene ambitiøs frivillighed med professionel festivalvirksomhed. Det starter med de helårsfrivillige, i Alive kaldet 365’ere. For os er det afgørende, at disse frivillige inddrages og har stor indflydelse på, hvad vi laver på Alive. På den måde holder vi liv i den oprindelige Alive-ånd, hvor ideerne fra engagerede ildsjæle bliver til en festival i Thy.

Centralt for inddragelsen af de frivillige er vores cirka tre arbejdsweekender fordelt hen over året. På arbejdsweekender sætter vi vores hjerner i frigear: udvikler nye formater for kunstneriske festivaloplevelser og drøfter i dybden, hvordan vi vil udvikle Alive Festival. Og bagefter knokler vi så med at finde på måder at realisere ideerne.

Vil du gerne være med i det frivillige frivillige fællesskab i Alive og lave festival året rundt? Så skriv til frivillig@alivefestival.dk. Har du lyst til at læse mere – eller måske bare tage en tjans under afviklingsdagen – så se mere på bliv frivillig.